Cara Agar Blog Kita Populer




Gunakan ejaan yang betul.

Antara perkataan aku dengan ak, yang mana satu kita rasakan akan mesra dengan search engine. Coba Tiap perkataan ak pada google search dan lihat, result yang terpapar ialah ak-47. Hebat bukan? Dalam entri pun cerita pasal senapan. Sudah-sudahlah main perang kombat masa kanak-kanak dulu. Kurang-kurangkanlah bahasa sms kalau rasa ِِِAnak blog terKenai pada search engine.

Ping blog di Pingler.com

Setiap kali bila post entri terbaru,cepat-cepatlah ping blog kita di Pingler.com atau pingmyblog.com. Tujuannya supaya spider Google akan terus merayap pada post yang baru di ping dan scan setiap perkataan pada entri tersebut tanpa terhegeh-hegeh. Kalau tidak di ping dan mengharapkan cara manual, spider Google akan merayap secara berlenggang kangkung, dan kadang-kadang terus malas nak crawl.

Penggunaan keyword mudah pada entri.

Untuk belajar menggunakan keyword, permulaannya, kita hanya perlu gunakan keyword yang rendah rankingnya. Contohnya, nescafe ais. Dalam entri tersebut, kita selitkan beberapa perkataan seperti cara, buat, minum, kesan, sedap dan yang sesuai dan relevan pada perkataan suggestion di Google Search. Ini bertujuan, apabila perkataan cara buat nescafe ais atau nescafe ais sedap atau cara buat nescafe ais sedap atau kedai nescafe ais atau buat nescafe ais atau kesan minum nescafe ais di taip pada google search, mungkin blog kita akan tersenarai di 10 website atau blog yang teratas berdasarkan value keyword itu.

Itu Yang Pertama

Yang ke 2

Agar blog Kita Itu Mendapatkan Pangerank Dari Alexa Cukup Sedikit

Minimal 1 Hari Post 2 Kali

Biasanya Itu Kita Malas Ngepost Atau menaruh Artikel Blog Kita..
Semakin Banyak kita Ngepost Artikel Maka Semakin Banyak Pula Pencarian Blog kita Di Google.

Memberi Toolbar Alexa Pada browswer Yang Kita Pakai Sehari Hari

Memberi Toolbar Alexa Pada Browswer Kita Itu bermanfaat Selain Sebagai melihat Rank Blog Yang Kita Lihat Ternyata Ini Juga Bermanfaat untuk Menambar Pagerank Kita Di Alexa Toolbar.Jika Ingin Menempelkan Itu ke Blog Kita Silahkan Kunjungi Link Ini Alexa Toolbar

Cara Lainnya Yaitu

Blogwalking

Mungkin Taidak Asing Bagi Kita untuk mendenngar Istilah blogwalking . Blogwalking Merupakan Kunjungan   Ke blog Lain Dan Memberi Wasiat Berupa komentar untuk Mengujungi blog Kita.

Promosi

Promosi Dilakukan Untuk Memperkanalkan blog Kita . / istilahnya Itu. Mengantarkan Visitor Ke Blog Kita Dengan Melalui Jejaring Sosial  Seperti FACEBOK,GOOGLE +,Twitter Dan Sebagainya.

Mungkin itu Saja Yang Dapat Saya Sampaikan.
Terimakasih Atas Kunjungan Anda Ke Blog Kami.
Tetap kunjungi Blog DY Dan Selamat Menikmati blog Kami.

Post a Comment

  1. Nice infonya

    visit http://animeshiro.tv - full download anime

    ReplyDelete
  2. thanks soalnya blog ane baru

    ReplyDelete

Berkomentarlah Dengan Santun Dan Baik...
Setiap Komentar yang Berbau Spam Akan Kami Hapus.
Jika Ada Kurang Jelasnya Anda Bisa Menghubungi Kami Di Facebook (driyanso)

[blogger][facebook][disqus]

Author Name

{instagram#http://instagram.com/kevinamrulloh}

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.